Kalverliefde melk

Kalverliefde: een nieuwe standaard in diervriendelijke zuivel – nu ook bij Jumbo

  • Kalverliefde-melk zet een nieuwe standaard voor diervriendelijke zuivel, waarbij kalfjes langer bij de koe blijven.
  • Jumbo introduceert Kalverliefde-melk, een belangrijke stap in het vergroten van de beschikbaarheid van kalfvriendelijke producten.
  • De missie van Kalverliefde toont aan dat consumenten steeds meer waarde hechten aan dierenwelzijn en diervriendelijke alternatieven.

In een wereld waar consumenten steeds bewuster worden van dierenwelzijn, zet Kalverliefde-melk een nieuwe standaard voor de zuivelindustrie.

Via Jumbo kun je nu de diervriendelijke Kalverliefde-melk kopen, waarmee een belangrijke mijlpaal wordt bereikt in de beschikbaarheid van zuivelproducten die respectvol omgaan met dieren.

Deze zuivellijn, die wordt aangeboden in vrolijke roze verpakkingen, is afkomstig van boerderijen waar kalfjes na de geboorte langer bij hun moeder mogen blijven, een zeldzaamheid in de reguliere melkveehouderij.

Een innovatieve stap voor diervriendelijke zuivel

Kalverliefde, opgericht door Janina van der Drift, is een ware pionier in de zuivelindustrie. Twee jaar geleden introduceerde de start-up als eerste melk waarbij kalfjes langer bij de koe mogen blijven, een natuurlijke en diervriendelijke aanpak die veel lof oogst. Kalveren mogen bij Kalverliefde-boerderijen duizenden liters melk drinken, wat normaal gesproken zou worden verkocht.

Om boeren te compenseren voor de lagere opbrengst, ontvangen zij een hogere prijs voor hun melk. Deze innovatieve aanpak zorgt ervoor dat meer boeren kunnen overstappen naar de diervriendelijke werkwijze van Kalverliefde.

Janina benadrukt in een persbericht het belang van deze nieuwe benadering: “Het is mijn persoonlijke missie om bij te dragen aan een diervriendelijkere veehouderij. De natuurlijke band tussen koe en kalf is iets prachtigs en logischerwijs hoort die behouden te blijven. Dankzij Jumbo en de steun van consumenten kunnen we nu nog meer boeren laten overstappen naar onze werkwijze, wat leidt tot nóg meer blije koeien en kalfjes.”

Steeds meer verkooppunten

Na succesvolle samenwerkingen met Albert Heijn en koffieketen Lebkov, breidt Kalverliefde haar bereik nu verder uit door de introductie bij Jumbo.

Hiermee is Kalverliefde-melk inmiddels verkrijgbaar bij drie van de grootste supermarktketens van Nederland. De groeiende aanwezigheid van Kalverliefde in supermarkten toont aan dat steeds meer consumenten bewust kiezen voor producten die bijdragen aan een beter leven voor dieren.

De introductie van Kalverliefde-melk bij Jumbo markeert volgens het een belangrijke stap in de verschuiving naar een meer diervriendelijke zuivelindustrie. Consumenten worden zich steeds bewuster van de impact van hun keuzes, en dankzij initiatieven als Kalverliefde kunnen ze nu met een gerust hart genieten van biologische zuivel die het welzijn van koeien en kalfjes centraal stelt.

Wat begon als een ambitieus project van een enkele start-up, groeit nu uit tot een ware revolutie in de zuivelsector.

Wij vinden het in ieder geval lekker!

Kalverliefde-melk biedt niet alleen een heerlijk biologische zuivelproduct, maar geeft ook een stem aan de dieren in de melkveehouderij. Met elke liter die wordt verkocht, komt een diervriendelijke toekomst een stap dichterbij.